Куди скаржитися на мікрокредити — кредити на карту (МФО і МФК)?

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Зміст статті

Кількість незадоволеності діями МФО зростає постійно. Позичальники обурені хамським поводженням співробітників, вимогами повернути вже сплачений борг та ін. Потрапляючи в складні ситуації, багато людей навіть не знають, як і куди можна звернутися для захисту своїх прав та інтересів. Позика є таким продуктом споживання, як і, наприклад, хліб.

Вам буде цікаво: Як отримати мікрокредит до зарплати?

Коли позичальник оформляє («купує») позику, то на нього поширюється закон про захист прав споживачів. Послуга повинна відповідати заявленим стандартам та умовам, інакше – це порушення прав споживача.

Таким чином, якщо МФО обдурила з умовами позики, співробітники нахамили або вимагають погашення вже погашеного боргу, залишати це без уваги не варто. Це особливо актуально в тому випадку, коли організація працює офіційно, внесена в держреєстр, нагляд за нею здійснюють контролюючі органи.

При яких  обставинах можна скаржитися на МФО?

Звертатися зі скаргою слід в наступних випадках:

  • Відмова у відшкодуванні комісій або страховки.
  • Обмеження на дострокову оплату боргу (гроші в борг без перевірок).
  • Збільшення в односторонньому порядку без згоди позичальника процентної ставки.
  • Некомпетентність співробітників МФО, колл-центру.
  • Неможливість вирішення спірних питань на місці.
  • МФО відмовляється видавати довідку про повне виконання зобов’язань позичальника.
  • Недотримання «банківської таємниці» і передача даних третім особам.
  • Поява «незрозумілого» після погашення боргу (наприклад, кредитор виявив несплату пару рублів, які «виросли» в кілька тисяч).
  • Підключення додаткових платних послуг без відома позичальника.
  • Загрози і виклики в нічний час.

Куди звертатися з скаргою на МФО? Повний список організацій

  • Скарга безпосередньо до МФО. Якщо виникла конфліктна ситуація, то варто спробувати її вирішити в офісі. Якщо співробітники відмовляють у допомозі, то можна попросити покликати керівника. Якщо і він відмовляється щось зробити, то варто звернутися у вищі інстанції.
  • Скарга на авторитетних ресурсах.  До них відносяться сайт Groshi-v-borg.com.ua, Banki.ua, Fingo.com.ua та ін. Тут відгуки перевіряються модераторами, передаються на розслідування МФО, які пишуть офіційні відповіді з посиланнями на правила і закони. МФО дорожать своєю репутацією, тому проблеми зазвичай вирішуються оперативно.
  • Фінансовий омбудсмен. Він є громадським примирителем і вирішує питання в досудовому порядку. Він здатний вирішити багато питань, що стосуються роботи з МФО, некоректної поведінки колекторських служб, необгрунтованих вимог та ін. Враховуючи професійний авторитет і імідж фін. омбудсмена, всі МФО відповідають на його вимоги і виконують запити. Звернутися можна до Державну службу з питань захисту споживачів Адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1 при наступних випадках:
    1. Неправомірні дії МФО при простроченні:дзвінки в нічний час;
    погрози із-за несплати кредиту;
    розголошення інформацію про прострочення знайомим.

    2. МФО відмовляється розірвати кредит протягом 14 днів після його оформлення.

    3. МФО втримав додаткову комісію, не зазначену в договорі.

    Куди скаржитися, якщо є явні порушення закону

    Дії МФО або колекторів не завжди є законними. З 2017 року вступив в силу закон про колекторах. За цим законом деякі дії колекторських агентств просто не допустимим.
    Якщо дії співробітників МФО або колекторів від МФО починають переходіті допустимі межі (стукати в будинок, намагаються відібрати майно, загрожують безпосередньо, підходять на вулиці і погрожують розправою позичальнику та його близьким, то варто одразу звертатися в поліцію. Дані дії є незаконними та порушують життя і здоров’я людини. Звичайно, поки немає реальних дій, поліція навряд чи прийме якісь заходи, але хоча б складі акт із зверненням.

    Куди скаржитися, якщо є порушення з надання послуги

    Наприклад:1. Перед підписанням кредитного договору МФО не надав повну розшифровку платежів по кредиту. 2. МФО ввів обмеження на дострокове погашення заборгованості або стягує при цьому додаткову комісію.

    Куди скаржитися:
    Національний банк України

    Адреса: 01601, Київ р. – 8, вул. Інститутська, 11-б

    Телефон: (044) 230-19-60